.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناو دانمارکي گروگانان ايراني را آزاد کرد

نيروي دريايي سلطنتي دانمارک، پس از درگيري با دزدان دريايي و کشته ‌و زخمي‌شدن ۱۴ تن از دزدان، ۱۶ گروگان ايراني را آزاد کرده است.

به گزارش پرس تی وی در پي درگيري و تبادل آتش ميان نيروهاي دريايي سلطنتي دانمارک و ناو مادر دزدان دريايي سومالي در روز يک‌شنبه (۲۵ ارديبهشت) در اقيانوس هند که چندين ساعت به طول انجاميد، ۱۶ گروگان ايراني از بند دزدان دريايي رهايي يافتند.

نيروي دريايي دانمارک با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد، تمامي نيروها و خدمه اين ناو به همراه ۱۶ گروگان رهايي يافته ايراني در صحت کامل به سر مي‌برند.

کنت نيلسن، رئيس ستاد مشترک نيروهاي دريايي ارتش دانمارک در گفت‌وگو با شبکه خبري تي‌وي ۲ اين کشور گفت: "ناو نيروي دريايي دانمارک پس از مواجهه با کشتي دزدان دريايي خواستار توقف آن شد که با آتش و شليک گلوله دزدان دريايي سومالي روبه‌رو شده است."

وي افزود: "اندکي پس از تبادل آتش ميان دو طرف، تعدادي اسلحه از کشتي به دريا ريخته شد و آنان اعلام آتش‌بس کرده و نيروهاي دريايي دانمارک کنترل کشتي دزدان دريايي را در اختيار گرفتند."

گفتني است، خليج عدن که در حقيقت محل تلاقي اقيانوس هند، کانال سوئز و دريايي مديترانه است، يکي از کليدي‌ترين گذرگاه‌هاي دريايي است به ويژه آن که نفت ‌کشورهاي حاشيه خليج فارس با گذر از کانال سوئز به کشورهاي غربي صادر مي‌شود.

همچنين، با وجود نيروهاي گشت اتحاديه اروپا و نيروهاي ائتلافي ناتو، دزدان دريايي سومالي تاکنون بارها ده‌ها کشتي ‌‌و ناو را در اين منطقه ربودند و در ازاي آزادي آنان ده‌ها ميليون دلار پول دريافت کرده‌اند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.